19 Aralık 2012 Çarşamba

MARKA DEĞERİ;



   Ürün ham madde halinden başlayarak nihai tüketim haline gelene kadar işçiliğiyle, kalitesiyle, duruşuyla kendisini kanıtlamış, ürün yaşam eğrisinde uzunca yol kat etmiş, tüketicinin güvenini kazanmış, kullanımda bağımlı hale gelmiş ve kendisini bir isim, sembol, ambalaj veya renkle ürünün önüne geçirerek hatırlatan ürünlere markalaşmış veya marka diyoruz. Bir ürünü marka yapan ürünün kendisi değildir tüketicinin ürüne verdiği değer ,o bağlılıkla gerçekleşir. Yani tüketicinin ürüne olan marka bağımlılığıdır. Bazen ürünün fiyatı tüketicisi için hiç önemli değildir, fiyat ne olursa olsun, ürün nerede satılırsa satılsın fark etmez tüketicisi o ürünü(markayı) almak için her şeyi yapar. Çünkü ürünü her anlamda benimsemiştir, kullanımını ezberlemiştir, kafasında ihtiyaç doğduğu anda sadece o marka aklına gelir.

18 Aralık 2012 Salı

YERLİ MARKALAR (yayın 5)

   Süleyman Kilit’in sahibi olduğu Kilit Şirketler Grubu, otelciliğe 2005 yılında Belek Boğazkent’te hizmete açtığı Crystal Palace ile adım attı. Ancak aynı yıl bu oteli, o dönemde Kayı Grubu bünyesindeki Riva Otelcilik’e sattı. Crystal Hotels CEO’su Umman Çetinbaş, ilk otelin iki yıl sonra başka bir guruba satıldığını anımsattıktan sonra “2008 yılına gelindiğinde bünyemize yeni oteller katarak yolumuza devam ettik. Yıllar içerisinde bünyemize yeni tesisleri katarak büyümeye başladık. Halen bünyemizde 11 tesis bulunuyor. Bu tesislerin toplam oda sayısı 5 bin 247’ye, yatak kapasitesi ise 13 bin 380’e ulaştı” diyor.
Çetinbaş, mevcut tesislerde bu yıl 156 bin geceleme bütçelediklerini, bunun da yaklaşık 180 bin misafir ağırlayacakları anlamına geldiğini belirtiyor. Henüz yurtdışında otel açma planları olmadığını vurgulayan Çetinbaş, yurtiçindeki yeni projelerle ilgili ise şu bilgileri veriyor:
   Umman Çetinbaş, Side'de 525 odalı "Crystal Sunset Resort & Spa" ve Belek Boğazkent'te 840 odalı "Crystal Waterworld Resort & Spa" adlı otellerin inşaatlarının devam ettiğini belirtirken her iki otelin de 2013 yılında misafir kabul etmeye başlayacağını söyledi. Geçtiğimiz aylarda satın aldıkları Antalya Beldibi'nde bulunan ve halen "Club Med" tarafından işletilen tesis ile ilgili bilgi de veren Çetinbaş, kiracının sözleşme tarihinden önce ayrılması durumunda tesisi 2013 yılından itibaren Crystal Hotels markası ile işletebileceklerini ifade etti.
   Crystal Hotels'i İstanbul'a da taşımak istediklerini söyleyen Çetinbaş, konuyla ilgili görüşmelerinin sürdüğünü dile getirdi. Çetinbaş, "İstanbul için heyecanımızı kaybetmiş değiliz. Görüşmelerimiz devam ediyor. Uygun olan bize hitap edecek bir proje olursa İstanbul'da otel planımız gerçekleşir. Ağırlıklı olarak Avrupa Yakası'nı düşünüyoruz. İstanbul artık kendini ispat etmiş durumda. Yılın 365 günü yoğun. Doluluklar iyi fiyatlar belli bir yere oturdu. İstanbul sadece bizim için değil Türkiye için çok öenmli bir noktada" dedi.

12 Aralık 2012 Çarşamba

Misyon-Vizyon

   Aslında işletmeler için belirlemiş olduğu misyon ve vizyon gerçekten çok önemlidir.Ama günüzmüzde işletmelerin büyük bir bölümü misyon ve vizyonu gerçek anlamıyla ifade etmek konusunda çok da yetenekli değiller.Bu konuda yetenekli olan bazı işletmelerin örneklerine göz atalım; *SABANCI HOLDİNG Vizyon Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak. Misyon Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan " stratejik bir portföyü" paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek *AKBANK Vizyon Üstün nitelikli insan kaynağının sürekli olarak fark yaratan sonuçlar elde ettiği en beğenilen Türk şirketi olmaktır. Misyon Türkiye'deki en mükemmel bankacılık deneyimini yaşatmak ve paydaşlarına büyük değer yaratmaktır. *TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU Misyon Eğitim ve tesisleşmeyi sağlayarak,uluslararası düzeyde rekabet edecek altyapıyı oluşturmak,spor kültürünü topluma benimsetmek,futbol ekonomisini büyüten güçlü finansal yapıya sahip bir organizasyon olmak. Vizyon Çağdaş ve kurumsal bir yapıda futbol yaygınlık ve katılım kazandırmak,uluslararası organizasyonlarda sürekli var olmak.

Şehir Markalaşması

   Moda şehri Milano, romantizmin başkenti Paris, Cannes film festivali… Türkiye’nin adını bilmeyen yabancı insanların, yalnızca İstanbul dendiğinde, boğaz, şiş kebap diye saymaya koyulduğunu duymuşsunuzdur. Evet günümüzde, ülkelerden ziyade şehirler ön plana çıkmakta, ülkelerin itibarlarını şehirleri belirlemekte. Bunun sebebi, farklı bölgelerdeki farklı şehirlerin oluşturduğu ülkenin, homojen bir yapıya sahip olmaması; farklı iklimlere, farklı şehirlerinde farklı sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel altyapılara sahip olmasındandır. Ülkeyi oluşturan şehirlerin her birinin kendine ait önplana çıkan farklı yönleri olduğundan, insanların zihninde bir ülke için, tutarlı bir algı oluşturmak neredeyse olanaksızlaşıyor. Bu özellikle turizmde belirginleşiyor. İnsanlar tatil için Fransa’ya, İtalya’ya gitmiyor. Paris’e, Venedik’e, Dubai’ye gidiyor. Ülkelere burada düşen en büyük görev ise, şehirlerinin markalaşmasının önünü açmak ve markalaşan şehirlerin ülke ekonomisine katkısını arttırmak için doğru politikalar üretmek olarak görünüyor. Markalaşmak, uzun soluklu, emek, sabır ve yatırım gerektiren stratejik bir iş. Marka olma yolunda, farklılıklarınızın farkına varıp, ya da yeni farklılıklar oluşturup, bunları doğru şekilde aktarmak gerekiyor. Algıda oluşturduğunuz farkı, gerçek hayatta da yansıtabilirseniz, o zaman algınız güçleniyor ve markalaşmaya başlıyorsunuz.

11 Aralık 2012 Salı

YERLİ MARKALAR; (yayın 2)



   Efes Pilsen, Türkiye'de üretilen bir bira markası. Efes Pilsen 1969 yılında İstanbul ve İzmir'de üretilmeye başlamış ve kısa sürede dünyaya açılmıştır.Efes Pilsen adıyla, tadıyla, kıvamıyla Türkiye’nin birasıdır. Öyle ki, "Efes Pilsen" olan marka adımızı dahi siz değerli tüketicilerimize sorarak, bir “isim bulma yarışması” sonrasında belirledik. Türkiye’nin damak tadını yakalamak için en iyi arpanın, en doğal şerbetçiotunun nerede yetiştiğini bilmek yetmez. Ege’de imbatın en güzel nereden estiğini de, Van Gölü’nde inci kefalin nereden çıktığını da bilmek gerekir. Biz tam 43 yıldır, Türkiye’nin damak zevkine en uygun olan birayı üretiyoruz.Ayrıca 
 50'nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren ve Türkiye'nin yanı sıra Rusya, Moldova, Sırbistan,Romanya ve Kazakistan'da yatırımları olan Efesin dünyada toplam 17 bira, 4 malt fabrikası ve 1 adet şerbetçi otu işleme tesisi bulunmaktadır.Bira pazarını ve kültürünü geliştirme yolunda pek çok ilke imza atmıştır.Türkiye geneline yayılan 202 bayi ve 28 distribütörü ile Türkiye'nin en güçlü dağıtım ağlarından birine sahip olan Efes, Türkiye'de biranın ham maddeleri olan maltlık arpa ve şerbetçi otunun gelişiminde de büyük rol oynadı.
   Efes, tüketici talep ve beklentilerini ön planda tutarak ürün portföyünü Efes Pilsen, Efes Dark, Efes eXtra, Efes İce, Marmara Gold ,Bomontive lisanslı olarak ürettiği Miller Genuine Draft, Beck's ve Foster's markalarını içine alacak biçimde genişletmiştir.
Efes 2007 yılında çıkardığı Gusta (buğday birası) ve Mariachi (agav ve limon aromalı) markaları Efes'in Türkiye pazarındaki yeni ürünleridir.

5 Aralık 2012 Çarşamba

2012'nin MARKA ÖDÜLÜ

   Yürekli Danışmanlık tarafından bu yıl 12'ncisi düzenlenen Marka Konferansı'nda yılın Marka Ödülü Ülker'e verildi. Uluslararası başarılara imza atmış, kendi alanlarında birer marka olan kişi ve kurumlara verilen Marka Ödülü'nü Ülker'in yeni kuşak temsilcisi Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker aldı. 67 yıllık yolculuğunda gıda alanında pek çok ilke imza atan, pek çok markaya ilham veren Ülker, bünyesinden kendisi kadar güçlü markaların doğmasına da vesile oldu.
   Ödül Töreni'nde konuşan Ali Ülker, "Bu ödülü Ülker adına, markamızı bugünlere taşıyan gelmiş geçmiş tüm çalışanlarımız, milyonlarca müşterimiz ve en önemlisi Ülker'i yaratan ve bugünlere getiren dedem Sabri Ülker adına alıyorum. Bir zamanlar 'Unutma, akşama Ülker getir' diye seslendiğim dedeme bu akşam bu ödülü götüreceğim ve 'Dedeciğim, unutmadım, bak bu defa ben de sana bir hediye getirdim' diyeceğim" şeklinde konuştu.

   Dedesi Sabri Ülker'in çok zor bir çocukluk geçirdiğini ve bu nedenle 'herkesin mutlu bir çocukluk' geçirmesinin önemini bizzat deneyimleyerek gördüğünü anlatan Ali Ülker, Ülker markasının da bu inançla inşa edildiğini vurguladı. Ülker'in kuşaklar boyu sevilen bir marka olmasının sırrının da buradan geldiğine dikkat çeken Ülker, "Onun bu sözü sayesinde Ülker'in çocuklarla kurduğu sıkı dostluk halen devam ediyor ve edecek. Dedemden bize sadece Ülker markası değil, bu önemli kıymetli söz de geçti. Biz de onun izinden yürüyoruz" dedi.http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/12/16/ulker-yilin-markasi-secildi

Etiketler

“PAZARLAMA (1) *DÜNYA MARKALARI* (10) *Güncel* (1) *iş-Eğitim Fırsatları* (1) *KENT REHBERİ* (4) *makaleler* (2) 2012 yılının markası kim seçildi (1) 25.kare (1) 25.KARE GERÇEĞİ (1) 50 marka arasına girdi (1) AFYON tarihi (1) AKBANK (1) AKBANK REKLAMLARI (1) alışveriş (1) Ali Ülker (1) altınyıldız (1) Altınyıldız giyim (1) AMBALAJ (1) anlatımlı dersler (1) Apple (2) Apple Kutusu (2) aşk (2) aşk karın doyururmu (1) aşk makalesi (1) aşk mı kariyer mi? (1) Audi (1) Audi nin yasaklanan reklamı. (1) ayder yaylası (2) bahçeşehir üniversitesi (1) Balıklıgöl (1) Başarılı İnsanların 100 Sırrı (1) BAYAN (1) Bayanlar bu Teknolojiye Bayılacak (1) bayanlar için (1) bayanlar ne ister (1) bayanlar nerde çalışmalı (1) bayrak (1) Beko'nun doğuşu (1) belek otelleri (1) beyaz eşya devi (1) Beynimizin Bize Oynadığı Bir Oyun :) (1) bilbord reklamları (1) Bilinçaltı Pazarlama (3) Bir dünya markası (1) bira (1) BMW (2) bmw auidi farkı (1) bmw hangi ülkenin malı (1) bmw kimin (1) Bmw nerde üretiliyor (1) bmw'nin doğuşu (2) bodrum otelleri (1) cannes lions uluslar arası yaracılık festivali (1) CATERİNG (1) catering hizmetleri (1) coca cola (1) Coca cola'nın doğuşu (1) Crystal Hotels (1) çekicilik (1) devremülk (1) DIŞ GÖRÜNÜŞ.İSMAİL EROGLU (1) dış görünüşün önemi (1) dilenci (1) Doğan burda dergi grubu (1) doğru uyuma (1) dubai (1) dünya (30) dünya markaları (1) Dünyanın en çok izlenen ödüllü videosu (GÜLÜMSE) (1) Dünyanın En Pahalı Reklamı (1) Dünyanın Kalbi (2) efes bira (1) Efes pilsen (1) Ekonomik oteller (2) el çabukluğu (1) en çok izlenen video (1) en güel reklam (1) en güzel evler (1) en güzel şehir (1) en güzel şehirler (1) en iyi araç (1) en iyi motivasyon konuşması (1) en iyi reklam (1) En iyi reklamlar (2) en pahalı reklam (1) en tutulan reklamlar (1) enzo ferrari (1) etiket (1) ev mimari (1) FACEBOOK (1) facebook kimin (1) Facebook nasıl oluştu (1) Facebook'un doğuşu (1) ferranini doğuşu (1) Ferrari (1) genç aslanlar (1) gerilla (1) Gerilla Pazarlama (1) gezmece (13) gizli reklam (1) Google (1) google de reklam (1) google kimin (1) google kuruluşu (1) google nasıl reklam vericez (1) google reklamları (1) GÖKKUŞAĞI (1) göz yanılması (1) GÖZLERİNİZE İNANAMAYACAKSINIZ :) (1) Gülmece (1) gülmek istiyorum (1) Güncel (1) halisilasyon videoları (1) Hangi sektörde Çok bayan çalışıyor (1) hazır giyim (1) hazır yemek (1) hız (1) http://www.victoriasecret.com.tr/ (1) ilginç reklamlar (5) İNANMAK+İSTİKRAR=BAŞARI (1) İNSAN HAKLARII(ÖDÜLLÜ VİDEO) (1) internet (1) internet reklamcılığı (1) internet reklamı (1) İSMAİL EROGLU (10) İSMAİL EROĞLU (58) isTANBUL (4) İstanbul tarihi (2) iş ilanları (1) iş imkanları (1) İZMİR (1) izmir catering (1) İZMİR haberleri (1) İZMİR KIZLARI (1) jeans (1) jeep (1) kadın çalışanlar (1) kadınlar (2) kadınlar erkek de neyi sevmezler (1) kadınlar ne ister (2) Kadınlara nasıl davranılmalı (1) kadınları nasıl etkileriz (1) kadınların bulunduğu 10 sektör (1) Kahve sunumu (1) kalite (1) kara inci (1) karadeniz (1) Karadeniz halkı (1) karadeniz iklimi (1) karadeniz tatili (1) karadeniz turları (1) karadenizde nereye gidilmeli (1) karikatür (1) KARMA RENKLER (1) KELİMELERİN GÜCÜ (1) kelimelerle dans (1) KENT REHBERİ (2) kız kulesi (2) Kilit şirketler grubu (1) kişilik analizi (1) kişisel gelişim (1) kişisel marka (1) kömür madenleri (1) küreselleşme (1) makale (1) makaleler (2) makina reklamı (1) marka (29) Marka bağlılığı nedir (1) marka değeri (1) marka değeri nedir (1) marka hakları (1) Marka hikayeleri (1) marka misyonları (1) marka nedir (1) MARKA Ödülü (1) marka vizyonu (1) marka.yükselen markalar (1) markaların hikayeleri (1) Markaların rengi (1) markalaşma (4) Marketing (2) Marlboro (1) Mavi (1) mavi jeans (1) Mavi jeans nasıl marka oldu (1) Meşhur evler (1) Microsoft (1) milano (1) misyon nedir (1) misyon vizyon (1) nasıl marka olunur (3) nasıl motive olunur (1) nasıl uyumalıyım (1) neden bmw (1) nedir (1) Osmanlı (2) Osmanlı tarihi (2) ödüllü video (1) pahalı reklam (1) paris (1) Pazar (1) pazarlama (14) pazarlama dünyası (1) pazarlama kavramı (1) pazarlama nedir (1) pazarlama stratejileri (4) pazarlama tanımı (1) Pazarlama teknikleri (1) pazarlama videoları (1) pazarlanan ürünler (1) REKLAM (7) reklam dünyası (1) reklam festivali (1) reklamcılık (1) reklamlar (8) reklamlarda 25.kare (1) RENKLER (1) renkler ve anlamları (1) renklerin anlamı (1) RENKLERİN DİLİ (1) resim (1) rize (2) Rusya'nın 25.kare önlemi (1) Safranbolu (2) safranbolu evleri (2) Safranbolu nasıl (1) Safranbolu nerde (1) safranbolu otelleri (1) Safranbolu tarihi (1) Safranbolu tatili (1) sağlık (1) sağlıklı uyku için (1) sağlıklı uyku pozisyonu (1) sanat çalışmaları (1) satış (2) satış ilişkileri (1) satış pazarlama (1) satış taktikleri (1) satış teknikleri (1) side otelleri (1) sinema nasıl markalaşır (1) siyah elmas (1) siyah inci (2) son teknoloji (1) Süleyman kilit (1) Şanlıurfa (1) şans (1) şaşırtan videolar (1) şehir markalaşması (2) TAKIM ÇALIŞMASI (1) takım elbise (1) Tarih (1) tarihi mimariler (1) tatil (3) tatil kentleri (1) tatil rehberi (1) TEKİRDAĞ KÖFTESİ (1) Tekirdağ tarihi (1) teknoloji (1) termal (1) Trabzon (2) Trabzonspor (2) turizmde yerli markalar (1) Turkcelin doğuşu (1) Turkcell (1) Turkcell kimin (1) TURKİSHTİME (1) Tüketici (1) TÜRK Bayrağı (1) Türk kahvesi sunumu (1) Türk markası (2) Türk sineması (1) Türk sinemasını markalaştırmak (1) TÜRKİYE (2) Türkiyenin en güzel yeri (3) ucuz beyazeşya (1) Urfa (1) Urfa balıklıgöl (1) Ülker (1) üretim farkı (1) üretim süreci (1) ürün (21) ürün yerleştirme (1) venedik (1) Victorıa secret (1) victoria secret'ın doğuşu (1) vizyon nedir (1) volkan (1) volkan itfaiye (1) volkan online (1) web de reklam nasıl verilir (1) WEP (1) www.altınyıldız.com (1) www.apple.com (1) www.beko.com (1) www.facebook.com (1) yaratıcı reklamlar (1) yaratıcılık (1) yaratıcılık festivali (1) Yaratıcılıkkkk (1) Yaratıcılıkkkk :) (1) yatış şekilleri (1) yemek organizasyonları (1) yenı trendler (1) yeni mazalar (1) yeni nesil reklamlar (1) yeni pazarlama taktikleri (1) yeni reklamlar (1) YENİLİK (1) yerli malı (1) Yerli markalar (2) yeşil mavi (1) Yılın en yaratıcı reklamı (2) yılın marka ödülü (1) yükselen yıldız (1) ZONGULDAK (15) zonguldak kömürü (1) Zonguldak otelleri (1) zonguldak yorumları (1)