Sayfalar

29 Ocak 2013 Salı

Reklam Dünyası

    Bu yıl 59’uncusu düzenlenen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali gerçekten görkemli bir ödül töreniyle muhteşem bir şekilde sona erdi.
    Dünyanın her yerinden  yaklaşık 92 ülkeden 10 binin üzerinde reklamcı, tasarımcı, pazarlamacı, ve işletmeleri buluşturan festivalde, ‘reklam ve tanıtım oscarları’ da sahiplerine kavuştu. Türkiye’de Doğan Burda Dergi Grubu’nun temsilcisi olduğu festivalde, bir hafta içerisinde 50’den fazla seminer, 20’nin üzerinde de atölye çalışması ve 30 yaş altı gençlere yönelik ‘master class’ gibi etkinlikler düzenlendi. “Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali”nin en heyecanlıları ise (Genç Aslanlar) kategorisinde yarışan dinamik genç reklamcılardı. Doğan Burda’nın Türkiye temsilciliğinde ve Akmerkez’in sponsorluğunda yapılan “Genç Aslanlar” Türkiye elemelerinin ardından 8 genç reklamcı Cannes’da yarışma hakkı kazanmıştı. Genç reklamcılarımız sektörün önde gelen isimleriyle bir araya gelerek onlarla tanışma imkanı buldu.Festivale katılanlar arasında üst düzey yöneticilerinin yanı sıra eski ABD Başkanı Bill Clinton, yazar Alain De Botton, Twitter CEO’su Dick Castolo, Coca-Cola Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Joseph Tripodi, Facebook’un marka direktörü Paul Adams gibi önemli isimler de konuşma yaparak sektörün mevcut ve gelecek deki durumu hakkında genç aslanlara önerilerde bulundular.

7 Ocak 2013 Pazartesi

25.Kare Gerçeği;

  Bilinç altına gizli mesaj yerleştirme gözümüzün saniyede 24 kare algılayabiliyor.25. kare ise beynimize yazılıyor. İşte bu sistemin adı da 25. Kare.Örneğin Siz tv'de bir çizgi film izlerken adamlar 25. Kareye 'Coca Cola İç' yazısı koyuyorlar ve canınız cola çekmeye başlıyor.Şaka gibi görünse de Rusya’da yapılan araştırmalarda bu yöntem uygulandığında Cola satışlarının arttığı gözlenmiş.'Başka Kanal İzleme, Başka Kanal İzleme, Başka Kanal İzleme'.Televizyon yayını kullanılarak insanın bilinçaltına belirli bir sloganı yerleştirmeyi amaçlayan '25'inci kare (25th shot) ' tekniğinin Rus TV'leri tarafından yaygın olarak kullanıldığı ve hükümetin buna karşı mücadele başlattığı bildirildi.Rusya Basın Bakanı Yardımcısı Valeri Sirojenko'nun açıklamasına göre, '25'inci kare'yi saptamak üzere özel bir detektör geliştirildi ve bu cihaz ile yıl sonuna kadar tüm TV kanallarının sürekli kontrolü sağlanmış olacak. İtar-Tass'ın haberine göre, resmi olmayan bilgiler, Rusya TV programlarının 5'te 1'inin, '25'inci kare'yi içerdiğini ortaya koyuyor. İnsan gözünün, TV izlerken saniyede 24 kareyi algılayabildiği, 25'inci karenin ise göz tarafından fark edilmese bile doğrudan beyne etki ettiği belirtiliyor. Uzmanlara göre bu etki, beyni 'yüksek derecede ikna edici' olabileceği gibi, tahrip edici de olabiliyor. Rusya Basın Bakanlığı, bu etkiyi yayınlarında kullandığı tespit edilen TV kanallarının lisanslarının iptaline dahi gidilebileceği uyarısı yaptı.Bakanlık kaynaklarına göre, TV'lerde yayımlanan her üç filmden birinde, 25'inci kare şeklinde, özendirme amaçlı bir slogan veya reklam yer alabiliyor. Bu slogan veya reklamlar, 'başka kanal izleme' şeklindeki anonslardan, siyasi amaçları hedefleyen sloganlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.Rusya'nın geliştirdiği detektörün, dünyadaki benzerlerinin dördüncüsü olduğu kaydedildi