Ürün ham madde halinden başlayarak nihai tüketim haline gelene kadar işçiliğiyle, kalitesiyle, duruşuyla kendisini kanıtlamış, ürün yaşam eğrisinde uzunca yol kat etmiş, tüketicinin güvenini kazanmış, kullanımda bağımlı hale gelmiş ve kendisini bir isim, sembol, ambalaj veya renkle ürünün önüne geçirerek hatırlatan ürünlere markalaşmış veya marka diyoruz. Bir ürünü marka yapan ürünün kendisi değildir tüketicinin ürüne verdiği değer ,o bağlılıkla gerçekleşir. Yani tüketicinin ürüne olan marka bağımlılığıdır. Bazen ürünün fiyatı tüketicisi için hiç önemli değildir, fiyat ne olursa olsun, ürün nerede satılırsa satılsın fark etmez tüketicisi o ürünü(markayı) almak için her şeyi yapar. Çünkü ürünü her anlamda benimsemiştir, kullanımını ezberlemiştir, kafasında ihtiyaç doğduğu anda sadece o marka aklına gelir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder