25 Mayıs 2012 Cuma

YERLİ MARKALAR; (yayın 6)

Mavi Jeans 1991 yılında İstanbul'da kuruldu. Yılda 7 milyon adetlik satışıyla 10 yıldır Türkiye'nin lider markası olan Mavi; ABD, Kanada, Almanya, Avustralya, İngiltere, Danimarka, İtalya ve Hollanda'nın aralarında bulunduğu 50 ülkede 4.600 noktada satılıyor. İstanbul, New York, Vancouver, Montreal, Berlin ve Frankfurt'ta "flagship" mağazaları bulunuyor.
Mavi; İstanbul, New York, Vancouver, Montreal, Londra, Frankfurt, Münih, Kopenhag, Brüksel, Sidney, Zürih, Paris, Toronto, Milano ve Amsterdam şehirlerindeki 15 showroom'u aracılığıyla dünyayla buluşuyor.
Mavi, Time Dergisi'nin 2006 Eylül'ünde yayınlanan Sytle & Design sayısında dünyanın en iyi 16 jeans markası arasında gösterildi.

YERLİ MARKALAR; (yayın 3)

  Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık GSM lisans anlaşması imzalayan Turkcell, abonelerine sunduğu mobil ses ve veri iletişimine dayalı hizmetlerin çeşitliliğini, kalitesini ve buna bağlı olarak abone sayısını da artırarak gelişimini sürdürmüştür. Turkcell kurulduğu günden bu yana 30 Haziran 2006 itibarıyla, lisans bedeli hariç olmak üzere sadece Türkiye'de 6 milyar Amerikan Doları yatırım yapmıştır. 31 Aralık 2006 itibarıyla 32,2 milyon aboneye sahip Turkcell sadece Türkiye'nin lider operatörü olmakla kalmayıp, Avrupa'nın da ilk üç GSM operatöründen biri olma başarısına ulaşmıştır.

YERLİ MARKALAR; (yayın 1)


  Türkiye'nin yeni yeni sanayileşmeye başladığı 1950'li yıllarda, Koç Holdıng'in kurucusu Vehbi Koç, Türkiye'ye döviz kazandıracak bir ürün arayışındaydı. O yıllardaki ülke koşulları çerçevesinde, bir salça ve konserve fabrikası yatırımı için bu alanda tecrübe sahibi olan Bejerano ile ortaklık kurdu. 1954'te kurulan şirketin ismi, Bejerano'nun ve Koç'un ilk iki harflerinin birleşmesiyle Beko olarak tescil edildi. Ancak, ülkenin içinde bulunduğu durum nedeniyle, şirket faaliyete geçemedi.
  O yıllarda, General Elektrik ampullerinin satış ve bayiliğini kurma fırsatı doğunca, konserve şirketinin ismi Beko Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi. Böylece, Anadolu'da ilk kez bayilik sistemi kuran Vehbi Koç, Arçelik ürünlerini de bu sistemle tüketicinin evine kadar ulaştırdı.
1977 yılında Arçelik distribütörlüğünü Atılım'a devreden Beko Ticaret, 1983 yılından itibaren güçlü tecrübe birikimi ile Beko markası adı altında Türkiye beyaz eşya sektöründe faaliyet göstermeye başladı.
  Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu'nun 1990'lı yıllardan itibaren yurt dışı faaliyetlerine yönelmesiyle, Beko ihracat markası olarak belirlendi.
2000 yılına gelindiğinde ise Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu'nun yeniden yapılanması sonucu Beko, Beko Ticaret A.Ş. bünyesinden çıkarak, Arçelik markası ile birlikte Arçelik A.Ş. çatısı altına girdi.
  Yurt dışına kendi markasıyla satış yapan ilk marka olma özelliğini taşıyan Beko, "Dünya Markası" olma hedefiyle yola çıktı. İlk başarısını Türkiye pazarında kazanan Beko, bu başarıyı yurt dışına da taşıyarak, bugün dünyanın 100'den fazla ülkesinde milyonlarca insanı markası ile tanıştırdı.

FACEBOOK'nun DOĞUŞU


  2004 yılında Harvard Üniversitesi’nde öğrenci olan Mark Zuckerberg tarafından kurulan Facebook, başlarda sadece Harvard öğrencileri’nin aralarında iletişim sağlamaları için kurulan interaktif bir siteymiş. Büyük bir ilgiyle karşılanan Facebook’u  daha 1.senesi dolmadan Amerika’daki tüm okullar kullanmaya başlamış.  2006 yılında  facebook tüm e-mail adreslerine, bazı yaş sınırlandırmalarıyla açılmış. Kullanıcılar diledikleri ağlara; liseleri, çalışma yerleri ya da yaşadığı yerler itibariyle katılım gösterebilmekteymişler. Şimdi de sonuç ortada şuan itibari ile Facebook’a üye olan kullanıcılar 400 milyonun üzerinde. Facebook’un  ismini nerden aldığı da oldukça enteresan. Facebook ismini  “paper facebooks”‘dan alıyormuş . Bu form A.B.D. üniversitelerinde okulların öğrencilerine, öğretmenlere ve çalışanlara doldurduğu, onları tanıtan bir formun adıymış.

...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vslcNuqN

GOOGLE'nin DOĞUŞU


Stanford Üniversitesi’nde okuyan 2 zeki yakın arkadaş Sergen Brin ve Larry Page okuldan mezun olduktan sonra birlikte bir iş kurmaya karar verdiler. O sıralarda internetteki arama motorlarının yetersizliğini farkeden  2 kafadar bu işe soyunmaya karar vermiş . Ama paraları yokmuş . Hayallerini gerçekleştirmek için kendilerine bir sponsor bulmaya karar vermişler ve yine kendileri gibi Stanford Üniversitesi mezunu Andy Becholmsheim’e giderek projelerini anlatmayı düşünmüşler. Defalarca Andy Becholmsheim’a ulaşmaya çalışmışlar ama bir türlü ulaşamamışlar. Yine birgün tamamen tesadüf eseri Andy Becholmsheim’ı sorarlarken arkalarından  “Evet benim “  diyen bir ses duymuşlar. Gözlerine inanamayan 2 kafadar bir solukta tüm projelerini ona anlatmışlar. Anlattıklarına inanan ve inanmakla da doğru yapan Andy Becholmsheim onlara hemen 100.000$lık bir çek imzalamış. Matematikçi olan gençler arama motorunun ismini  yine bir matemetikçinin buluşu olan Googol koymaya karar vermişler . Ama daha sonra telafuz zorluğu nedeniyle kararı Google’dan yana vermişler. İşte günümüzdeki 1 numaralı arama motoru Google da bu şekilde kurulmuş olmuş.



...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsl4SRYq

Marlboro'nun DOĞUŞU


  Marlboro firmasının kuruluşu oldukça ilginç. Evvel zaman içinde Marlboro adında bir tütün fabrikası varmış. İflasın eşiğinde olan bu fabrikaya birgün bir adam gelmiş ve satışları 3 ay içersinde  3 katına çıkartabileceğini , eğer çıkartırsa şirkete ortak olacağını , söylediğini yapamazsa da hayatı boyunca fabrikada bedava tütün sarabileceğini söylemiş. Çaresizlik içerisinde, kaybedecek hiçbirşeyi olmayan fabrika sahipleri de bu adamın dediğini kabul etmişler. Adamın bunlardan istediği şey boş Marlboro  paketleriymiş. Fabrika’da da bu boş paketlerden istemediği kadar çok varmış. Sonra bu adam gitmiş bütün paketleri tek tek ayağıyla ezmiş ve 3 ay boyunca Amerika’nın farklı bölgelerine bu boş paketleri uçaktan attırtmış. Amerikan halkı sabah uyandıklarında boş Marlboro paketlerini görünce  bukadar çok Marlboro içiliyorsa vardır bunda birşey diyerek Marlboroları satın almaya başlamışlar. Şirketin satışları o ay 5 kat artmış. E adam da şirkete ortak olmuş tabiki. Bu adam Philip Morris’den başkası değilmiş.

...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsk91gOU

MİCROSOFT'un DOĞUŞU


   Amerikalı girişimci ve dünya’nın en zenginlerinden biri olan Bill Gates 2 kişilik şirketini dünya’nın önde gelen şirketlerinden biri yapmayı başardı. Bill Gates’in bilişime olan ilgisi daha 12 yaşındayken başladı. Paul Allen ile okul arkadaşlığı ile başlayan dostluğu daha sonra iş ortaklığına dönüştü. 1972′de ilk şirketlerini (Traf-O-Data) kurdular. Bu şirket bir trafik sayım ve kontrol sistemi için yazılımlar üretiyordu. Bu sayede  20.000 dolar kazanmış oldular. Gates ve Allen bilgisayar kullanıcıları için geliştirecekleri programı geliştirmek için kendilerine sponsor buldular ve  Gates bunun üzerine okulunu bırakarak Allen ile birlikte  New Mexico’da Microsoft adlı şirketi kurdu. Bill Gates şuanda saniyede 250$ kazanıyor.

...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsjOUJ4h

COCA COLA'nın DOĞUŞU


  Coca Cola içeceği 1886 yılında eczacı John Stith Pemberton’ın buluşu. Bu adam mide hastasıymış ve tek istediği de bu hastalıktan kurtulmakmış. Bunun için de kendi özel karışımlarını deneyen Pemberton, bir gün karbonat ve suyu karıştırarak değişik ama tadı güzel bir karışım elde etmiş. Bu karışımı dostlarına ikram etmiş. Bir anda çok sevilen bu şurubu , eczanesinin bahçesinde 5 cent’e satmaya başlamış. O dönemlerde günde sadece 5 bardak satabiliyormuş. Aslında ilk başlarda bir ilaç olan bu karışım Pemberton’a da iyi gelmemeye başlamış. Tadı çok güzel olduğu için, içerisindeki karışımları değiştirmiş ve muhasebecisi Frank Robinson ile kafakafaya vererek Coca Cola markasının ismini koymuş. Ard arda gelen 2 C’nin çok sempatik olacağına karar vermişler ve kendi el yazısıyla yazdığı Coca Cola’nın bugüne kadar değişmeyen logosunu yaratmışlardır.

...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsiiTQIM

APPLE'ın DOĞUŞU


  1976 yılında Steve Jobs ve Steve Wozniak tarafından kurulan Apple Computer’ın ismi bile o dönemler için çok radikal bir kararmış. Çünkü bu isim Steve Jobs’un da fanı olduğu Beatles grubunun Apple Records plak şirketinden geliyormuş. Beatles , Apple şirketini mahkemeye vermiş. 30 yıl süren mahkemenin sonunda Apple Computer, Apple ismini tamamen satın almış da sular durulmuş. Steve Jobs, üniversiteyi daha ilk yılında bırakan bir lise mezunu.  Gençlik yıllarında arınmak ve kişisel gelişimini sağlayabilmek için Hindistan’a bile gitmiş. Sonra geri dönmüş ve Steve Wozniak ile Apple markasını kurmuş. Bilişim teknolojisiyle ilgili bilgiye sahip olmasa da ileriyi görebilen , zeki ve çağ atlatacak ürünleri bulmaya kendini adamış bir isim olduğunu da herkese kanıtlamış Steve Jobs.

...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsiBVT75

FERRARİNİN DOĞUŞU


  Ferrari’nin hikayesi aslında Enzo Ferrari’nin hikayesidir. Bu yüzden size Enzo Ferrariyi anlatmamız gerekiyor ki Ferrari markasını nasıl kurulduğunu anlatalım. Enzo Ferrari, 1916 yılında daha 18 yaşındayken tüm ailesini 1.Dünya savaşında kaybeder. Yanlızlıkla başlayan gençliği, onu yarışçı olmaya iter . O yıllarda Alfa Romeo’nun efsanevi yarışçısı olur. Enzo Ferrari’nin belki de kaybedecek birşeyi olmamasından kaynaklanan hız tutkusu onu pistlerin 1 numaralı yarışçısı yapar. Oğlu Dino Ferrari’nin doğumunun ardından pistlere ara vererek otomobil fabrikasında çalışmaya başlar. Aslında bu onun için bir kayıp dönem değil , kazanç yılları olur. Çünkü bu dönemde Enzo Ferrari, spor arabaların geliştirilmesi üzerine çalışmalar yapar. Bu da onu Alfa Romeo’nun sportif direktörü olmasını sağlar. Daha sonra Alfa Romeo’dan ayrılır ve Auto-Avio Costruzioni firmasını kurar. Bu şirketin amacı yarış arabalarına yarış takımları satmaktır. Buarada kendisine bir atölye kiralayarak kendi arabasını yaratmaya başlar. Ancak 2.Dünya Savaşı’nın yarattığı negatif etkiler yüzünden bunu yarıda bırakmak zorunda kalır. Ancak yıllar sonra Ferrari Modena 360 , Enzo Ferra’nin bir ön tasarımından baz alınarak yapılmıştır. Ve işte sıra geldi Ferrari markasının doğuşuna… 1946 yılında Enzo Ferrari kendisine yeniden bir atölye açar ve Ferrari bu şekilde kurulmuş olur. Ferrari , pistlerde büyük başarılar kazanırken ; bir yandan da profesyonelce yönetilmediği için maddi sorunlar yaşamaya başlar. Enzo Ferrari, borçlarını ödemek için İtalyan mafyasından para alır. Ama parasını geri ödeyemeyince mafya Enzo’nun oğlu Dino’yu zehirleyerek öldürür. Ancak bu bir komplo teorisinden öteye gidemez , çünkü mahkeme tutanaklarına göre 24 yaşındaki Dino kas yetmezliğinden ölmüştür. Bunun üzerine Enzo , Ferrari Dino serisini tasarlar. Yaşanan maddi zorluklar neticesinde  Ferrari, Fiat firmasına satılır. Enzo Ferrari, Ferrari markasının kurulmasından 41 yıl sonra hayata veda eder. Enzo F.’nin yaşamı boyunca en beğendiği Ferrari modeli F40 olmuştur. Bu arabaya ilk sahip olan isim de Dieg Armando Maradona’dır.


...Devamı: http://www.makalemarketi.com/is-dunyasi/tasarim-ve-markalasma/1502-dunyanin-en-buyuk-10-markasinin-dogus-hikayesi.html#ixzz1vsgfxHPA

19 Mayıs 2012 Cumartesi

RENKLERİN DİLİ

Temel olarak doğal renkler siyah, beyaz ve griden başka beş renk var: kırmızı, turuncu, sarı, yeşil ve mavi. En iyisi ara yada karışık renklerdense bu beş temel renkten birini tercih etmektir. Ancak hangisini ? Aklınızda tutmanız gereken, tüm renklerin gözün aynı yerinde yaratılmadığıdır. Renk spektrumunun kırmızı ucunda yer alan renkler, retinanın hemen arkasında oluşur. Bu nedenle, baktığınızda kırmızı rengin üzerinize doğru geldiğini hissedersiniz.

Renk spektrumunun mavi ucundaki renkler, retinanın hemen önünde odaklanır. Mavi renk sizden uzaklaşıyormuş izlenimi yaratır.Bu fiziki nedenlerle, kırmızı enerji ve heyecanın rengidir. Kırmızı yüzünüzün rengidir. Niçin ülke bayraklarının yüzde 45′inde hakim renk kırmızıdır ? (Mavi ikinci belirgin renktir. Bayrakların yüzde 20’ye yakınında hakim renktir.)


Mavi kırmızının zıddıdır. Mavi;huzur veren, sakinleştirici bir renktir. Mavi dinlendirici bir renktir.

Markalar dünyasında, kırmızı satış rengidir ve dikkat çekmek için kullanılır. Mavi kurum rengidir, istikrar mesajını aktarmak için kullanılır. Örneğin; Coca-Cola kırmızı, IBM mavidir.

Diğer temel renkler bu ikisinin arasında yer alır. Turuncu, maviden çok kırmızıya yakındır. Yeşilse, kırmızıdan çok maviye.

Sarı nötr bir renktir. Ancak, gözünüzün seçebildiği dalga boyunun ortasında yer aldığı için aynı zamanda en parlak renktir. (Bu parlaklığından, dikkat çekmek için yararlanılır, sarı ışıklar, sarı çizgiler, sarı işaretler örneklerinde olduğu gibi…)

Yıllar boyunca bazı renkler farklı özellikler, durumlar ve hareketlerle özdeş hale gelmiştir.

•Beyaz, gelinlik rengi olmasından da görüleceği gibi, saflığın rengidir.

•Siyah, Johnnie Walker Black Label’da olduğu gibi, lüksün rengidir.

•Mavi, bir at yarışında kazanan ata takılan mavi şeritte olduğu gibi, liderliğin rengidir.

•Mor, asaletin, imparatorluğun rengidir.

•Yeşil, çevrenin ve sağlığın rengidir, Greenpeace, Healthy Choice ve SnackWell’s’te olduğu gibi.

 MARKALARIN RENK SEÇİMİ

Brezilya da bir traktör şirketi için bir marka ismi ve rengi yaratmak için görevlendirilmiştik. Maxion ismini seçtik çünkü bir traktör için önemli bir unsur olan ?güç? mesajını aktarıyor gibi görünüyordu. Ancak bu yeni traktör markası hangi rengi kullanacaktı?John Deere yeşili kullanmıştı. Pazardaki ikinci markanın tercihi kırmızı idi. Bize kalan renk belliydi bir bakıma. Maxion mavi bir traktör ve mavi bir marka oldu.Mavi, bir traktör için iyi bir renk midir? Hayır, ama farklı bir marka kimliği yaratmak, doğru sembolik özelliğe sahip rengi kullanmaktan daha önemlidir.

Burger King ne renktir ?

Burger King liderin rengiyle kontrast halinde bir renk almaktansa, hamburgeri simgeleyen bir renk seçme hatasını yaptı. Hamburger ekmeğinin sarısıyla, etin turuncu-kırmızı rengini birleştirdi. Temiz bir logo ama kötü bir renk seçimi.

Bir süre önce Pepsi Cola ışığı daha doğrusu renkleri görmeye başladı. Elli yıl önce yapması gereken şeyi yapıyor artık. Ana rakibinin renginin tersini, markasının rengi yapıyor.

Pepsi mavi renge bürünüyor. Bir Concorde uçağını maviye boyayarak, dünyaya mavi renk mesajını verecek kadar da ileri gidiyor.

Dürüst olalım. Dünya Coca-Cola’nın işaretleriyle yıkanmış gibi geliyor değil mi ? Pepsi Cola’nın işaretlerini farkedebilmek zor değil mi ? Farklılaştırıcı bir renginin bulunmaması nedeniyle, Pepsi, Coca-Cola’nın kırmızısı altında neredeyse görülmüyor

11 Mayıs 2012 Cuma

CATERİNG


Catering kişilere ,kurumlara sunulan yemek hizmetlerinin bütünüdür.her türlü davet,organizasyon yahut kişilere özel sunumları ile yemek sorununu çözen kaliteli ve pratik bir yöntemdir. Catering uygulamaları yaşam hızımızı kolaylaştıran ,işgücü kaybımızı engelleyen ve zamanımızı sonderece yerinde kullanmamızı kolaylaştıran bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır.teknolojinin ve çalışma gücünün arttıgı günümüz şartlarında özellikle iş yerlerinin tercih ettigi bir sistem olmuştur çalışan personelin vakit kaybını önlemek,kaliteli ve lezzetli yemek çeşitliligi içerisinde motive etmek ayrıca çalışanların saglıklı ve düzgün beslenmelerini saglamak amacı güdülmektedir.catering sadece iş yerleri degil çeşitli büyük organizasyonlardada müthiş kolaylıklar saglayan bir yöntemdir.büyük davetler önemlidir ve yapılan hataların telafisi olmamaktadır o nedenle davet sahipleri kusursuz bir sunum görmek isterler tek başına bütün sorunların üstesinden gelmek zordur catering firmaları bu durumlarda en çok tercih edilen yöntem haline gelmektedir.

 "Catering"de referans önemlidir
 Bir catering firmasına güvenmek onunla çalışmak istiyorsanız yapıcağınız ilk iş o catering firmasının çalıştığı firmalara bakmak olucaktır.Çünkü bütün büyük firmalar yemek konusunda çok hassas davranırlar.Bu yüzden sizde eğer bir catering firması ile çalışmayı düşünüyorsanız lütfen öncelikle o catering firmasının referanslarını talep edin.

24 Nisan 2012 Salı

BMW'nin doguşu

BMW’nin hikayesi bir uçak motorları firmasında başlar. Tarih 1916′dır ve yer Bayerische Motoren Werke firmasıdır. 1930′lara kadar BMW’nin ana üretim tesisi olan bu şirket ilk başta EMW markasıyla üretmeye başlamıştı. Üretimi durdurmaları için yapılan baskılardan sonra “E”yi “B” harfine çevirince şirket, BMW ismi doğmuştu. Eski uçakların pilotları pervaneler önünde dönerken bir şey dikkatlerini çekmiştir; mavi beyaz bir renk dalgası oluşuyordur. Bu renk dalgasının verdiği ilhamla bunu bir logoya uygulamak istediler. Mavi ve Beyazlardan oluşan dört çeyrek üzerine BMW yazılan bu logo aslında Bavarian firmasının bayrağından alıntıydı. Bu logonun bir arabada kullanılması ama 13 sene sonradır.


Birinci dünya savaşından sonra BMW’nin uçak motoru üretmesi yasaklanınca, bu firma motorsiklet motoru üretmeye başlarlar ve 1923 yılında kendi motorsikletlerini üretirler. 1928′de Eisenach’ın Dixi Werke’sini satın alarak genişleyen BMW, 1929′daki büyük buhranın getirdiği ekonomik durumdan ötürü DA1′nin spor modeline odaklanıp diğer işlerinden çekilmek zorunda kaldı. Bu modelin adı BMW Wartburg olacaktı. Bu modelde siyah alanda büyük harflerle BMW yazıyordu.

1950′lere geldiğinde fırtınalı günler atlatılmış, ikinci dünya savaşının etkisi yavaşlamaya başlamıştı. 1962 yılında BMW 1500 Saloon versiyonunu çıkaran Alman sanayici Herbert Quandt tarafından kurtarıldı. Buda bugün bizim bildiğimiz yüksek sürücü tatminine önem veren BMW’nin doğuşu oldu. Bu yeni dönemde logo da revize edildi ve 1999 yılına kadar kullanılan o meşhur logo tasarlandı. 1999 yılından sonra bu logo üç boyutlu hale getirilerek kullanılmaya başladı.


17 Nisan 2012 Salı

SATIŞ?


 Toplumuzda ki satış ve pazarlama algısı, genel olarak ayırt edilmeyen ve bonus saç kıvrımları gibi iç içe geçmiş çözümlenmesi zor düğümlere benziyor. Bir çok sektörde yatırımcılar tarafından bile bu iki kavram halen tam olarak algılanmamaktadır. Toplumumuzda ki bu yaklaşımın altında, ver parayı al malı, parayı veren düdüğü çalar zihniyeti yatmaktadır.
Oysa satış; Profesyonel satışçılar için bir yaşam biçimidir.
Başarılı bir satışçı, önce kendisini, ardından çalıştığı firmayı ve sonrasında ürününü en iyi şekilde sunmakla mükelleftir.
Öncelikle bu iki tanımı ve yapılan işi biraz tarif etmek, sizin satış algınıza yönelik hedef belirlemeniz için faydalı olur diye düşünüyorum.
Satış ve Pazarlama arasında ki fark kavramı;
Pazarlama fikir ile başlayan, fikrin yatırıma dönüştürülüp hedef kitleye servis edilme anına kadar yapılan çalışmaların tümünü kapsamaktadır. Elbette devamlılık arz eden ticaretin olmazsa olmazıdır pazarlama.
Satış ise bir ürün veya hizmetin müşteri tarafından satın alınarak parasının ödenmesidir bir başka deyişle faturalandırılmış bir ürün veya hizmetin paraya dönüşmesidir. Pazarlamanın bir çok segmentleri olduğu gibi satışında kendi yapısı içinde dalları vardır.
Satış öncesi, satış anı ve satış sonrası gibi temel örnekler verecek olursak satışın olmazsa olmazları olan üç temel adımın altında bile bir çok adım sıralamak mümkündür.
Elbette satış ve pazarlama konusunu bütün yönleri ile bu yazıya sığdırabilmek mümkün değildir.
Satış ile ilgili daha belirleyici bir örnek verecek olursak;
Gündelik yaşamda kullandığımız bazı kavramlar, subjektiftir. Satış; bireyin kültürü, düşünceleri, duyguları, uğraşı alanı ve mesleğine göre farklı şeyler ifade edebilmektedir.
Satış Nedir?
Diye sorduğumuzda, profesyonel bir satışçıya göre anlamı ile müşteriye göre anlamı, subjektif olarak değişebilir.
Satış ile ilgili aşağıda bir kaç basit örnek verecek olursak siz nasıl algılarsınız acaba?
Sizce hangi tanım daha doğrudur?
1. Satış, satıcı ile alıcı arasında bir malın alıcıya verilmesi, bunun karşılığında bir fiyat, bir değer alınması yoluyla yapılan işlemdir.
2. Satış, insanları anlama sanatıdır. Alıcının bakış açısını ön görerek, mantıksal yaklaşım ve faydalı anlatımla karşıdaki insana güven verme yoluyla, samimi bağlantı kurarak, doğru sorular sorarak, müşterinin öncelik algısını değiştirebilme yeteneğidir.
3. Satış, ihtiyaçların karşılanması için belli bir bedel karşılığında mal ve veya hizmet satışı / satınalınmasını sağlamaktır.
Profesyonel bir satışçı için, satışın ne anlama geldiği ile bir tüketiciye göre satışın ne anlattığının yorumları farklı olabilir. Tezgahtara göre satış, gelir kazanmaya yönelik çalışma ve emek, tüketiciye göre ise ihtiyaçlarının temin edilmesidir.
Burada kişi, tezgahın arkasında mı? Yoksa tezgahın önünde mi? Sorusu ön plana çıkıyor.
Tezgahtar, sattığı ürünün fiyatını, özelliklerini, sağladığı faydayı, ödeme şekline ve miktarına göre ne kadar indirim yapabileceğini bilmesi, tüketiciye göstereceği yaklaşım, anlayış, güler yüz performansını etkiler.
Tüketiciye göre ise ihtiyaçları, bütçesi, zevkleri ve zamanın modası vb. faktörler satın almasını etkiler.
Verdiğim kısa örneklere bakıldığında satışın kendi başına bir sanat olduğunu görmemiz mümkün.
Satış bir diğer yönü ile duygu işidir. Bu nedenle ben dünya’da ki en iyi satışçıların siyasetçiler olduğuna inanıyorum.
Bir siyasi parti liderini düşünün! Seçim kampanyası çerçevesinde meydana çıktığında seçmenlere hitap etme esnasında ki duruşu, ses ritmi, proje vaadleri vb. bir çok konuda kendini, fikirlerini, idolojisini seçmene nasıl sattığını görmek aslında satışın önemini anlamak için oldukça yeterlidir.
http://www.habermerkezi.se/bm/satis-nedir

PAZARLAMA DÜNYASI NEREYE GİDİYOR

         

Şu bir gerçek ki, oranları ülkeden ülkeye değişmekle birlikte, genç nüfustan çok, yaşlı nüfus artmaktadır. Her birkaç saniyede, bir kişi ellili yaşlara adım atıyor. Bununla birlikte, yeni nüfus, daha bilinçli, daha entelektüel birikime sahip olarak yaşamına devam etmektedir. Pazarlama dünyası, her ne kadar, geçmişten bu yana bütün stratejilerini genç nüfus üzerine kurgulasa da, yaşlı nüfus, yakın tarihte genç nüfusu geçeceğe benziyor. Gerçipazarlama dünyasının kimi uzmanları, bu değişimin farkına vararak, dikkatleri bu tarafa doğru çekmekte çalışıyor ama bu gidişat, yakın bir tarihte epey hız kazanacağa benziyor.Pazarlama dünyasının bu nüfusa yönelik proje üretmesi, bu tip insanların yaşamlarına hitap edecek satış taktiklerini oluşturulması, gelmekte olan süreçlerden biri olarak görünmektedir. Bu durum yakın zamanda, firmaların mal ve hizmet üretiminde, çeşitli değişikliklerin olacağı anlamına gelirken, bunların reklamlarının da, bu kesime ulaşılabilecek yeni mecralarda kullanılacağı anlamına gelmektedir. (http://www.habermerkezi.se/bm/pazarlama-dunyasi-nereye-gidiyor.html)

20 Mart 2012 Salı

Uyku Pozisyonuna Göre Kişilik Analizi


 Uyku üzerine araştırma ve analizler yapan uzmanlara göre, 6 ortak uyku pozisyonu ile farklıkişiliklerle ilişkili.
Yatış pozisyonu uykuya dalma ve sağlıklı uyku üzerinde oldukça etkili. Uyurken yatış pozisyonunuzun anlamlarını yazının devamında bulabilirsiniz.

Fetus / cenin yatışı:
Cenin şeklinde yani anne karnındaymış gibi kıvrılarak yatmak, dışa dönük ancak duygusal, hassas bir kalbe sahip olduğunuzu gösteriyor. Bu tür kişiler birisiyle ilk buluşmalarında utangaç olabilir ancak kısa sürede rahatlarlarAraştırmalarda 1000 kişiden % 41′i bu şekilde uyuduğu belirlenmiş. Kadınların erkeklerden 2 kat daha fazla bu poziyonda uyuduğu da tespit edilen diğer bir bulgu..
Kollar yanda dik yatış:
Çoğu kişi kollarını her iki tarafa sarkıtıp dik şekilde uyuyamaz. Bu şekilde uyuyunlar rahat, kalabalığa alışkın, yabancılara güvenen, sosyal insanlardır… Buna rağmen, bazen kolay aldanabilirler..
Yaşlı duruşunda yatış:
Her iki kolunu kıvırarak ellerini yastığın yanına veya omuz hizasına koyan kişiler doğal insanlardır. Şüpheci, kuşkucu, iyiliğe şüpheyle bakan özellikler taşıyabilirler. Düşünceleri nizde yardımcı olurlar. Genellikle ilgi odağı olmaktan hoşlanmazlar.
Hangi pozisyon sağlıklı?
Sağlık açısından yüzü koyun yatmak sindirimi durdurur, deniz yıldızı ve asker pozisyonlarında horlama ile sıkça karşılaşılır, kötü uyunmasına neden olur. Midenin baskılanmadığı, kolay nefes alınan düz bir yatış gece boyunca sağlıklıdır.
Rahat uyku sağlar, horlamayı azaltır. Uyuyan kişiler nasıl yattığının farkında olmadığı için, bu şekilde yattıklarında bile çok iyi yku uyumaları her zaman mümkün olmayabilir. Bu türaraştırmalarda ayrıca, çoğu insanın uyku pozisyonunu değiştirmekten hoşlanmadığını da ortaya koyuyor. Buna göre insanların sadece % 5′i her gece farklı bir pozisyonda uyuduğunu belirtiyor.

ZONGULDAK;

   Dağların eteklerine kurulmuş,yamaçların çok fazla olduğu bir kent.Merkez çarşının bulunduğu kıyıya gittiğinizde kafanızı kaldırıp çevrenize bakın tamamen yeşilin boy gösterdiği dağların eteklerine kurulmuş şehri çok rahat görebiliyorsunuz.Hatta şehir gezim sırasında zonguldağın yerlisi olarak kendisini tanıtan bey amcadan aldığım bilgide;yamaçlara kurulmuş olan bazı mahallelere çöp arabası çıkamıyormuş,çöp toplanmaya çözüm olarak ise katırlar kullanılıyormuş.Bunu duyduğum anda o manzarayı hayal ettim ve eşsiz tarihimiz aklıma geldi.Gerçekten Zonguldak her anlamda tarihimizi en güzel şekilde turizme sunan bir kentimiz. Zonguldak resimleri için..http://ismaileroglu35.blogspot.com/p/gezmece_10.html

Dipnot: Zonguldak seyahatimde konakladığım Emirgan Otel; konumu, yeşil ve maviyi en güzel şekilde yansıtan manzarası ve en önemlisi tüm personelin ilgi ve hizmet anlayışından dolayı çok teşekkür eder şiddetle tavsiye ederim.

10 Mart 2011 Perşembe

Termal denilince cvp: sıcak su :)

TERMAL NEDİR?

Termominarel su banyosu ,içme , inhalasyon,çamur banyosu gibi çeşitli tedavi yöntemlerinin yanında iklim kürü ,fizik tedavi ,rehabitasyon,egsersiz,psikoterapi,diyet gibi destek tedavilerinin birleştirilmesi ile yapılan uygulamalara termal (doğal) tedavi adı verilmektedir.

Çağlardan beri bilinen doğal sağlık tedavisi, kaplıca tedavisi, Türkiye'deki termal merkezlerden sağlanabilir.

Bu termal kaynaklar romatizma hastalıklarına, hepatit ve kan hastalıklarına, metabolik bozukluklara, doğum hastalıklarına ve ameliyat sonrası sorunlara iyi gelmektedir.

Ülkemiz bu konuda en iyi kaynaklara sahiptir.Afyon,Balıkesir,Yalova,Kütahya,Kusadası Davutlar,Denizli Pamukkale,Çeşme,Sivas,Muğla gibi bölgelerimiz sadece bilinen kaynaklarımızdır.Türkiye'de son araştırmalara göre yılda 6milyon ton termal su boşa akmaktadır.Peki nedeni yine bizim bilinçsizliğimiz olabilirmi?



1 Mart 2011 Salı

AKBANK

Son dönemde zevkle izlediğim reklamların başında geliyor AKBANK Reklamları

Harika figürler oluşturuyor onlarca insan... Bir bakıyorsunuz DOSTLUK mesajı ile çaybardağı oluveriyorlar, bir bakıyorsunuz KELEBEK olup Özgrlüğü sembolize ediyorlar.
İnanılmaz keyif alıyorum bu reklamı izlemekten. Huşuu içinde izliyoruz ailece.
Bireylerin TAKIM Olarak hareket ettiği ve bir topluluk olarak mesaj verdiği çok kaliteli bir reklam olmuş. Reklamı yapan şirketi Yaratıcılığı için tebrik etmek gerekir diye düşünüyorum...

Etiketler

“PAZARLAMA (1) *DÜNYA MARKALARI* (10) *Güncel* (1) *iş-Eğitim Fırsatları* (1) *KENT REHBERİ* (4) *makaleler* (2) 2012 yılının markası kim seçildi (1) 25.kare (1) 25.KARE GERÇEĞİ (1) 50 marka arasına girdi (1) AFYON tarihi (1) AKBANK (1) AKBANK REKLAMLARI (1) alışveriş (1) Ali Ülker (1) altınyıldız (1) Altınyıldız giyim (1) AMBALAJ (1) anlatımlı dersler (1) Apple (2) Apple Kutusu (2) aşk (2) aşk karın doyururmu (1) aşk makalesi (1) aşk mı kariyer mi? (1) Audi (1) Audi nin yasaklanan reklamı. (1) ayder yaylası (2) bahçeşehir üniversitesi (1) Balıklıgöl (1) Başarılı İnsanların 100 Sırrı (1) BAYAN (1) Bayanlar bu Teknolojiye Bayılacak (1) bayanlar için (1) bayanlar ne ister (1) bayanlar nerde çalışmalı (1) bayrak (1) Beko'nun doğuşu (1) belek otelleri (1) beyaz eşya devi (1) Beynimizin Bize Oynadığı Bir Oyun :) (1) bilbord reklamları (1) Bilinçaltı Pazarlama (3) Bir dünya markası (1) bira (1) BMW (2) bmw auidi farkı (1) bmw hangi ülkenin malı (1) bmw kimin (1) Bmw nerde üretiliyor (1) bmw'nin doğuşu (2) bodrum otelleri (1) cannes lions uluslar arası yaracılık festivali (1) CATERİNG (1) catering hizmetleri (1) coca cola (1) Coca cola'nın doğuşu (1) Crystal Hotels (1) çekicilik (1) devremülk (1) DIŞ GÖRÜNÜŞ.İSMAİL EROGLU (1) dış görünüşün önemi (1) dilenci (1) Doğan burda dergi grubu (1) doğru uyuma (1) dubai (1) dünya (30) dünya markaları (1) Dünyanın en çok izlenen ödüllü videosu (GÜLÜMSE) (1) Dünyanın En Pahalı Reklamı (1) Dünyanın Kalbi (2) efes bira (1) Efes pilsen (1) Ekonomik oteller (2) el çabukluğu (1) en çok izlenen video (1) en güel reklam (1) en güzel evler (1) en güzel şehir (1) en güzel şehirler (1) en iyi araç (1) en iyi motivasyon konuşması (1) en iyi reklam (1) En iyi reklamlar (2) en pahalı reklam (1) en tutulan reklamlar (1) enzo ferrari (1) etiket (1) ev mimari (1) FACEBOOK (1) facebook kimin (1) Facebook nasıl oluştu (1) Facebook'un doğuşu (1) ferranini doğuşu (1) Ferrari (1) genç aslanlar (1) gerilla (1) Gerilla Pazarlama (1) gezmece (13) gizli reklam (1) Google (1) google de reklam (1) google kimin (1) google kuruluşu (1) google nasıl reklam vericez (1) google reklamları (1) GÖKKUŞAĞI (1) göz yanılması (1) GÖZLERİNİZE İNANAMAYACAKSINIZ :) (1) Gülmece (1) gülmek istiyorum (1) Güncel (1) halisilasyon videoları (1) Hangi sektörde Çok bayan çalışıyor (1) hazır giyim (1) hazır yemek (1) hız (1) http://www.victoriasecret.com.tr/ (1) ilginç reklamlar (5) İNANMAK+İSTİKRAR=BAŞARI (1) İNSAN HAKLARII(ÖDÜLLÜ VİDEO) (1) internet (1) internet reklamcılığı (1) internet reklamı (1) İSMAİL EROGLU (10) İSMAİL EROĞLU (58) isTANBUL (4) İstanbul tarihi (2) iş ilanları (1) iş imkanları (1) İZMİR (1) izmir catering (1) İZMİR haberleri (1) İZMİR KIZLARI (1) jeans (1) jeep (1) kadın çalışanlar (1) kadınlar (2) kadınlar erkek de neyi sevmezler (1) kadınlar ne ister (2) Kadınlara nasıl davranılmalı (1) kadınları nasıl etkileriz (1) kadınların bulunduğu 10 sektör (1) Kahve sunumu (1) kalite (1) kara inci (1) karadeniz (1) Karadeniz halkı (1) karadeniz iklimi (1) karadeniz tatili (1) karadeniz turları (1) karadenizde nereye gidilmeli (1) karikatür (1) KARMA RENKLER (1) KELİMELERİN GÜCÜ (1) kelimelerle dans (1) KENT REHBERİ (2) kız kulesi (2) Kilit şirketler grubu (1) kişilik analizi (1) kişisel gelişim (1) kişisel marka (1) kömür madenleri (1) küreselleşme (1) makale (1) makaleler (2) makina reklamı (1) marka (29) Marka bağlılığı nedir (1) marka değeri (1) marka değeri nedir (1) marka hakları (1) Marka hikayeleri (1) marka misyonları (1) marka nedir (1) MARKA Ödülü (1) marka vizyonu (1) marka.yükselen markalar (1) markaların hikayeleri (1) Markaların rengi (1) markalaşma (4) Marketing (2) Marlboro (1) Mavi (1) mavi jeans (1) Mavi jeans nasıl marka oldu (1) Meşhur evler (1) Microsoft (1) milano (1) misyon nedir (1) misyon vizyon (1) nasıl marka olunur (3) nasıl motive olunur (1) nasıl uyumalıyım (1) neden bmw (1) nedir (1) Osmanlı (2) Osmanlı tarihi (2) ödüllü video (1) pahalı reklam (1) paris (1) Pazar (1) pazarlama (14) pazarlama dünyası (1) pazarlama kavramı (1) pazarlama nedir (1) pazarlama stratejileri (4) pazarlama tanımı (1) Pazarlama teknikleri (1) pazarlama videoları (1) pazarlanan ürünler (1) REKLAM (7) reklam dünyası (1) reklam festivali (1) reklamcılık (1) reklamlar (8) reklamlarda 25.kare (1) RENKLER (1) renkler ve anlamları (1) renklerin anlamı (1) RENKLERİN DİLİ (1) resim (1) rize (2) Rusya'nın 25.kare önlemi (1) Safranbolu (2) safranbolu evleri (2) Safranbolu nasıl (1) Safranbolu nerde (1) safranbolu otelleri (1) Safranbolu tarihi (1) Safranbolu tatili (1) sağlık (1) sağlıklı uyku için (1) sağlıklı uyku pozisyonu (1) sanat çalışmaları (1) satış (2) satış ilişkileri (1) satış pazarlama (1) satış taktikleri (1) satış teknikleri (1) side otelleri (1) sinema nasıl markalaşır (1) siyah elmas (1) siyah inci (2) son teknoloji (1) Süleyman kilit (1) Şanlıurfa (1) şans (1) şaşırtan videolar (1) şehir markalaşması (2) TAKIM ÇALIŞMASI (1) takım elbise (1) Tarih (1) tarihi mimariler (1) tatil (3) tatil kentleri (1) tatil rehberi (1) TEKİRDAĞ KÖFTESİ (1) Tekirdağ tarihi (1) teknoloji (1) termal (1) Trabzon (2) Trabzonspor (2) turizmde yerli markalar (1) Turkcelin doğuşu (1) Turkcell (1) Turkcell kimin (1) TURKİSHTİME (1) Tüketici (1) TÜRK Bayrağı (1) Türk kahvesi sunumu (1) Türk markası (2) Türk sineması (1) Türk sinemasını markalaştırmak (1) TÜRKİYE (2) Türkiyenin en güzel yeri (3) ucuz beyazeşya (1) Urfa (1) Urfa balıklıgöl (1) Ülker (1) üretim farkı (1) üretim süreci (1) ürün (21) ürün yerleştirme (1) venedik (1) Victorıa secret (1) victoria secret'ın doğuşu (1) vizyon nedir (1) volkan (1) volkan itfaiye (1) volkan online (1) web de reklam nasıl verilir (1) WEP (1) www.altınyıldız.com (1) www.apple.com (1) www.beko.com (1) www.facebook.com (1) yaratıcı reklamlar (1) yaratıcılık (1) yaratıcılık festivali (1) Yaratıcılıkkkk (1) Yaratıcılıkkkk :) (1) yatış şekilleri (1) yemek organizasyonları (1) yenı trendler (1) yeni mazalar (1) yeni nesil reklamlar (1) yeni pazarlama taktikleri (1) yeni reklamlar (1) YENİLİK (1) yerli malı (1) Yerli markalar (2) yeşil mavi (1) Yılın en yaratıcı reklamı (2) yılın marka ödülü (1) yükselen yıldız (1) ZONGULDAK (15) zonguldak kömürü (1) Zonguldak otelleri (1) zonguldak yorumları (1)